Luonnonvärjäreiden oma yhdistys

Yhdistys, erivärisiä lankoja kierretty pahvinpalasten ympärille.

Suomen Värjärikilta ry

on luonnonvärjäreiden oma yhdistys, joka kokoaa toiminnallaan luonnonväreistä kiinnostuneita yhteisen värikkäästi porisevan padan äärelle. Jäseniä yhdistää kiinnostus luonnonvärjäykseen: värjäystekniikoihin, väreihin ja värien historiaan sekä ekologisuuteen.

Tavoitteet

Luonnonvärien tunnettavuuden lisääminen, luonnonvärikentällä tehtävän työn tukeminen ja kehittäminen sekä värjäysperinteen elinvoimaisena säilyttäminen. Tapahtumien kautta luodaan kontakteja ja ystävyyssuhteita, verkostoidutaan ja jaetaan arjen viisauksia.

Yhdistysnaisia höyryävien kattiloiden keskellä metsässä.
Yhdistys: jäsenlehden kansia.

Toiminta

Päätoimintaa ovat Värjäripäivien ja luonnonväreihin liittyvien näyttelyiden järjestäminen sekä kaksi kertaa vuodessa jäsenlehden julkaiseminen. Uusinta toimintaa ovat alueelliset paikallisryhmät, joita on jo kautta Suomen.

Tapahtumat

Järjestämme vuosittain tapaamisia, joissa jäsenet voivat tutustua ja keskustella värjäämisestä. Näitä ovat mm. vuosikokous ja sen yhteydessä mahdollisesti järjestettävät työpajat, Värjäripäivät ja erilaiset muut tapahtumat.

Yhdistysnaisen seisoo katoksen alla lankavyyhtien kanssa.
Yhdistys, kasveja kankaan päällä.

Jäsenet voivat esitellä luonnonväreihin liittyviä projektejaan ja keskustella värjäämisestä yleisestikin Facebookin kaikille avoimessa ryhmässä Luonnonvärjärit – Värjärikilta.

Muu some

Sometamme myös Instagramissa ja Twitterissä nimellä @varjaririkilta ja seuraavilla tunnisteilla:
#luonnonvärjäys
#luonnonvärjärit